GOSH ROCKAR LOSS PÅ SWEDEN ROCK

I år var Gosh, som en av de stora kedjorna i Sverige, inbjudna till Sweden Rock Festival av festivalsponsorn Fristads. Hårdrockssemestern var välförtjänt för deltagarna som vunnit sina platser i en tävling arrangerad av Fristads. Årets festival blev ett äventyr med många härliga minnen för såväl medarbetare som kunder till ett flertal Goshbutiker. Här fick "Gosharna" prova den alldeles speciella festivalandan som bara riktiga hårdrocksfans klarar av att skapa. En av höjdpunkterna var Aerosmithkonserten men även (den något udda aktiviteten för att vara hårdrocksfestival) skidskytte fick provas på med representanter för landslaget på plats.

Världens största hårdrocksakter

Sweden Rock har genom åren haft ett antal världsband som Judas Priest, Accept, Alice Cooper och Soundgarden med flera på plats. I år var headlinern Aerosmith med evigt unge Steven Tyler i fronten. In Flames avslutade festivalen efter att Scorpions, Saxon, Ratt, Treat och Electric Boys alla besökt någon av festivalområdets scener. Fristads har tagit fram en kollektion kläder som passar särskilt bra för alla hårt arbetande hårdrocksfans där ute. I kollektionen finns allt från merchandise och sweatshirts till fodrade arbetsjackor och slitstarka denimbyxor.

- Årets bästa minne? Ja, det var nog när Aerosmith rev av sin världshit Crazy. En tidlös hårdrocksklassiker. Allt som allt ett fantastiskt minne som sent ska glömmas, avslutar Caroline Rosado, VD på Gosh.


VÄGEN TILL BÄSTA AFFÄREN

När jag tar del av insikterna från våra kloka affärspartners i detta nummer av Gosh Magazine noterar jag att de flesta nämner vikten av kostnadskontroll när de vill skapa lönsamhet. När jag blev vd på Gosh för 6 år sedan var det en av mina första käpphästar. Läs mer!