GOSH 10 ÅR

Min Goshresa började annars som inhyrd konsult på marknadssidan innan jag klev in i vd-rollen 2012. Det har varit en fantastisk resa som inte hela tiden gått spikrakt. Jag lever ofta efter devisen att "krångliga moment" är lärdomar istället för misslyckande. Arbetet med relationer i alla led är centralt i uppdraget som kedjeledare. För mig har det varit väldigt viktigt att känna passion för det jag gör och det som ska uppnås, då orkar man alltid gå den där extra milen.

Just nu har vi fokus på digital utveckling inom kedjan och det föll sig naturligt att det också blev temat i detta nummer av Gosh Magazine. Självklart fortsätter vi att berätta om Goshresan fram till idag.

CSR och hög grad av affärsetik positionerar oss som en seriös och långsiktig aktör som tar socialt och affärsmässigt ansvar. Vi ökar takten med att kvalitetssäkra alla led - från leverantör till butik och ända ut till kundernas verklighet. För oss är det självklart att vilja vara med och ta ansvar för miljö, människor och varumärken.

EN TYDLIG POSITION

Gosh är idag Sveriges ledande medlemsägda kedja inom profilering och yrkeskläder. Nyttan av vårt arbete syns i form av kunskap, säkrare arbets- miljö, enhetlig, synlig profil och varumärken som hjälper till att göra tydliga avtryck i människors vardag.

SMART LÄSNING

I det här numret av Gosh Magazine kan du inspireras av smarta tips och som vanligt lyfter vi prylarna du inte kan vara utan. Kronan på verket är Orrefors nya samarbetspartner Per Morberg - en smart profil som gillar hårt arbete och levererar extremservice inom sin nisch. Hans produkter kommer ni att hitta i våra Goshbutiker. Läs mer om Morbergs entreprenörskap längre bak i magazinet. Trevlig läsning!



SAMARBETET SOM FÅR GLASHYTTAN ATT GLÖDA

Räkna med dramatik och passion när Per Morberg släpper loss sin skaparkraft tillsammans med sjätte generations glasblåsare i Småland. - Att från en glödande massa blåsa liv i en idé är som att se glaskonstnären själv fångas i en ögonblick, säger Morberg. Foto: Orrefors