BACKMARKS UTVECKLAR KONCEPTET

FAKTA BACKMARKS

GRUNDADES: 1915
ÄGS AV: Bröderna Henrik och Johan Palmlöf samt samt pappa Lars-Erik
ANTAL ANSTÄLLDA: 11
OMSÄTTNING: 34 MKR KONTAKT:
HEMSIDA: www.backmarks.com

OM MEDLEMSKAPET I GOSH

»Det gör oss starkare, skapar gemenskap, och hjälper oss att nå våra mål«

Bröderna Johan och Henrik Palmlöf äger tillsammans med pappa Lars Erik företaget AB John O. Backmark. Bolaget, som grundades redan 1915, drivs sedan 1986 som familjeägt bolag.

Backmarks har successivt anpassat sitt utbud av arbets-, yrkes- och fritidskläder samt även erbjudit personligt skydd, present- och reklamprodukter till en allt bredare kundkrets. Parallellt bedriver de en importverksamhet med eftermarknadsförsäljning av filter till tunga fordon runt om i Sverige.- Vi har idag över 6000 olika sorters filter på lager och är en komplett leverantör till kunder runt om i landet som kräver bästa tänkbara produktkvalitet, prisbild och logistiklösningar, säger Johan. De kunder som inte kan besöka butiken i Sundsvall hittar istället delar av sortimentet på webben som är under löpande utveckling.

Med hjälp av webbsidan, personlig service, lång erfarenhet, hög kunskap och brett utbud vill Backmars nå ut till en ännu större kundkrets och utveckla kontaktnäten. - Webbsatsningen är ett steg för att nå fler kunder, öka tillgängligheten och göra fler affärer. Jag är övertygad om att våra kunder kommer att fortsätta besöka oss den fysiska butiken och få service via telefon, säger Johan. Innan Johan och Henrik gick in som ägare i Backmarks jobbade de inom bankvärlden. Alla kunskaper och erfarenheter från den tiden har bröderna tagit med sig till företaget och livet som entreprenörer. - Vi hann inte bli bankdirektör, men jag hoppas att vi vet vad vi gör, skrattar Johan.

Utöver brödernas nyttiga erfarenheter och det välsorterade sortimentet, med marknadsledande produkter och en produktbredd utöver det vanliga, vill de framhålla sina medarbetare. - För oss är det personliga engagemanget och den lokala servicen mycket viktig. Att behålla våra duktiga medarbetar och vårda våra kunder är en viktig del i vår fortsatta expansion. Det är tack vare våra duktiga medarbetare som vi når målen, och kan behålla våra goda kundkontakter, avslutar Johan.

MILSTOLPAR

1986 - START I EGEN REGI - FOKUS PÅ BRAND - SKYDDSMATERIAL
1991 - JOHAN OCH HENRIK BÖRJAR ARBETA PÅ FÖRETAGET
1997 - FLYTTAR TILL STÖRRE LOKAL PÅ 15 000 KVM
1998 - AKTIVT ARBETE MED LEVERANTÖRSSAMARBETEN
2009 - GÅR MED I GOSH FÖR BÄTTRE POSITION OCH VOLYM
FRAMTIDEN - FOKUS PÅ BÄTTRE SAMARBETEN OCH STÖRRE KONTAKTNÄT

FOTO: Backmarks

GOSH FRÅGAR PROFFSEN

Intervju med Fristads Product management director, Lene Jul! Hej Lene, vem är du? - En dansk i Sverige med stor passion för jobbet där jag har förmånen att få ägna mig åt det jag gillar mest - arbetskläder från Fristads.