EN BÄSTIS FÖR ALLT FRÅN BAGARE TILL BYGGARE

Historien om TRM workwear/Gosh börjar i Kungsbacka när Reino 2008 köpte upp en befitlig yrkesklädesbutik. Bara någon månad senare var lågkonjunkturen ett faktum, något som inte hindrade bolaget att öka försäljningen med hela 25 % jämfört med året tidigare. - Jag fick blodad tand och öppnade ytterligare en butik i Hisingsbacka året därpå. Det blev en nyttig lärdom att göra det mitt i brinnande lågkonjunktur och efter en tuff period var bolaget kraftigt på gång, berättar Reino. TRM Workwear riktar sig till flera olika yrkeskategorier
och levererar produkter till såväl fotbollslag som bagerier eller byggbranschen.

LOKAL SERVICE OCH RIKSTÄCKANDE AMBITIONER
Under 2012 anslöt Reino sina butiker till Gosh vilket stärkte positionen och gjorde verksamheten mindre känslig för priskrig. Förutom ekonomiska fördelar menar Reino att medlemskapet ger ett starkt nätverk med viktig kunskap. Gosh är på väg till en rikstäckande kännedom, stor vikt läggs vid professionellt bemötande och personlig service. - En annan fördel är att Goshbutikerna ger en effektiv samverkan inom marknadsföringen, säger Reino. TRM Workwear's styrka är kostnadseffektiva lösningar. Rätt produkter för rätt tillfälle kombineras med engagerade och kunniga medarbetare. Stor vikt läggs vid personlig utveckling och att involvera medarbetarna i produkter, nyheter och relationer.

PLANERADE INKÖP GER BÄSTA MÖJLIGA EKONOMI
Typiska kunder är hantverkare som handlar till sig själv och /eller till sina anställda. Reinos bästa tips är att planera sina inköp, då blir ekonomin och genomslaget i profilen som bäst. Butikerna servar mer än gärna sina kunder med personliga leveranser. - Planen är att fortsätta expandera både med utbud i befintliga butiker och med nya butiker i andra delar av landet, säger Reino och återkommer
till sitt viktigaste framgångstips. - Tro på dig själv, satsa och våga stå utanför priskrigen. Det största misstag man kan göra är att "sälja ut" sig själv. Satsa på att differentiera dig och jobba på det som gör dig unik. Hos oss på Gosh pratar vi också ofta om vikten av "extremservice".

FAKTA OM TRM TRADING
GRUNDADES
: 2008, när LT Yrkeskläder i Kungsbacka förvärvades.
ANTAL ANSTÄLLDA: 3,5
FRAMTIDSPLANER: Fortsatt expansion med utbud i befintliga butiker och med nya butiker i landet.
KONTAKT: Verkstadsgatan 7, Kungsbacka. Telefon: 0300-161 09. Backa Bergögata 8, Hisingsbacka. Telefon: 031-58 18 70

REINO OM KRAFTEN I GOSHMEDLEMSKAPET

1. En rikstäckande kedja ökar den ekonomiska konkurrenskraften och gör dig mindre känslig för priskrig.
2. Ingångar till viktiga nätverk och samverkan med värdefull kunskapsöverföring.
3. Rikstäckande varumärke stärker lokala aktörer.
4. Centralt stöd frigör tid och kraft att leverera ännu högre grad av professionell, personlig service.

ÄR DU EN INTRESSANT ARBETSGIVARE?

Eller arbetar du på en attraktiv arbetsplats? Employer branding handlar i korthet om arbetet att göra varumärket (företaget) till en intressant och attraktiv arbetsplats. TEXT: IRENÉ FALKBRINK NORRMAN FOTO: MARTINA WÄRENFELDT