#04

July 2018

Per Moberg designar för Orrefors

GOSH 10 ÅR

10 år har gått och tiden har gått snabbt! Häng med på Goshkedjans fortsatta resa till att skapa Sveriges bästa butiker inom profilering och arbetskläder. Foto: Gosh

SAMARBETET SOM FÅR GLASHYTTAN ATT GLÖDA

Räkna med dramatik och passion när Per Morberg släpper loss sin skaparkraft tillsammans med sjätte generations glasblåsare i Småland. - Att från en glödande massa blåsa liv i en idé är som att se glaskonstnären själv fångas i en ögonblick, säger Morberg. Foto: Orrefors

DET GÄLLER ATT FÅ PRODUKTERNA ATT PRATA

Varje framgångsrik entreprenör vet vad det handlar om. Särskilj dig och ansträng dig för att förstå dina kunders behov. – Idag producerar vi det mesta ”just in time”. Extremservice och korta ledtider blir allt viktigare för att lyckas, säger Nils Axner, en av Deltabs grundare. Foto: Gosh

LÅT INTE DINA KNÄN TA STRYK

Forskning visar att risken för knäskador är väsentligt högre bland byggnadsarbetare än i andra yrkesgrupper. Därför är knäskydd idag lika viktiga som hjälm och hörselskydd. Foto: Snickers Workwear

ETT SVAVELOSANDE GOSHÄVENTYR PÅ ISLAND

Island är så mycket mer än en ö i norra Atlanten mellan Grönland och Färöarna. Det är en magnik upptäcktsfärd bland vulkaner, gejserutbrott och vindpinade glaciärer. – Kan inte tänka mig en bättre plats att utsätta kläder och utrustning för tua tester på än Island, säger Caroline Rosado, vd på Gosh. Foto: Gosh

STÖVLARNA SOM TRAMPADE FRAM ETT INDUSTRILAND

Allt började på 50-talet med en gummistövel för folket. I slutet av 1960 var det läderstöveln som gällde när Sievi bestämde sig för att bli banbrytande inom skyddsskor. 1991 erhöll företaget sin ISO 9000-certiering som första skotillverkare i Europa. Resten är som man brukar säga, historia. Text: Sievi

TA UT DIN RIKTNING MED RÖRLIG REKLAM

Förr tittade vi på tv i genomsnitt 2.5 tim per dag. Idag konsumerar vi 4.5 tim rörlig bild dagligen, varav 75 % i mobilen. Hur påverkar det dig och ditt varumärke? Ser du möjligheterna? Foto: Storyfire Intervju: Gosh

KONSTEN ATT SE IN I FRAMTIDEN

I takt med ökad medvetenhet hos kunderna höjs kraven ständigt för Goshpartnern Ejendals produktutvecklare. - Det är kul att kundernas kunskap och synpunkter på skyddsskor hela tiden ökar. Det gör att vi behöver vara alerta och framåtskridande, sager Juho Järvinen, produktchef på Ejendals Suomis skyddsskor. Foto: Ejendals

”ETT AV VÄRLDENS MEST MILJÖVÄNLIGA TRANSFERTRYCKERIER”

Gosh nya samarbete med Europas snabbast växande producent av värmetransfer är ett stort steg framåt, såväl aärsmässigt som för miljön. – Vårt gemensamma miljöengagemang på Hot Screen har legat till grund för hela vår nya anläggning. Både arbetsmiljö, miljöpåverkan samt hållbarhet är lika viktiga påpekar VD Fredrik Skanselid. Foto: Örjan Karlsson