Pressmeddelande 2023-05-03
TEAM WORKWEAR'S EGNA VARUMÄRKE DURABLES BREDDAR SORTIMENTET
Det är en rad nya produkter som arbetsklädkedjan nu och till hösten lanserar under sitt eget varumärke Durables.
-Vi har lagt fokus på funktionella ytterplagg och kommer nu både med ett svart regnset och en regnrock i varsel samt hängslen. Till hösten breddar vi sortimentet ytterligare och då med ett skalset i både herr- och dammodell samt en långärmad varsel T-shirt. Produkter som vi sett stor efterfrågan på bland våra medlemsbutiker och slutkunder, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear.
Durables lanserades under hösten 2019 och ses som en strategiskt mycket viktig del av kedjans erbjudande - både för medlemsbutikerna och mot marknaden.
Med varumärket vill kedjan skapa och tillhandahålla prisvärda och kvalitativa basprodukter.
-Vi såg ett behov av att komplettera vårt utbud med produkter inom detta segment. Med ett eget varumärke kan vi stärka våra medlemsbutikers konkurrenskraft mot andra aktörer och i upphandlingar där priset är en viktig faktor. Och nu när kunderna börjar bli mer priskänsliga på grund av lågkonjunkturen så ser vi ett växande intresse för Durables produkter och stora möjligheter för att öka varumärkets omsättning, säger Per Spett.
För att anpassa produkterna utefter kundernas behov och efterfrågan så jobbar man centralt på Team Workwear i nära samarbete med medlemsbutikerna gällande produktutvecklingen.
-Vi har så otroligt mycket värdefulla kunskaper och insikter inom kedjan genom våra medlemsbutiker. Butikerna har oftast en mycket nära relation till sina kunder vilket ger dem en djup förståelse för deras behov, utmaningar och önskemål. Att kunna nyttja denna kunskapsbank vid produktutveckling ger oss möjligheter att ta fram smarta och anpassade lösningar, säger Per Spett.