TEAM WORKWEAR’S KUNDUNIKA WEBBSHOP

Öppna ert företags egna unika webbshop via din lokala Team Workwear-butik och beställ era utvalda produkter med er logo och företagsprofil på studs. Var ni än befinner er och när som helst på dygnet!

Ring eller besök er lokala Team Workwear-butik så hjälper dem er att komma igång med er nya, kundunika webbshop.

FÖRDELARNA MED VÅR KUNDUNIKA WEBBSHOP:


1.
Ni har ert unika och utvalda sortiment som passar ert företag.

2.
Kostnadskontroll – få löpande rapporter på saldo och övrig information.

3.
Vi designar er shop och ser till så att ni har all information ni behöver för att handla smidigt.

4.
Ni kan beställa dygnet runt, vart som helst, i lugn och ro.

5.
Unika login med personligt saldo för alla medarbetare.

6.
Särskild användarroll för chefer med bland annat attestfunktion, styrning av medarbetares konton och kostnadskontroll.

7.
Ni väljer leveranssätt - vi levererar direkt till dörren eller hämtning i er butik.

Våra kundunika shoppar används idag av både små och stora bolag och har tusentals användare. Kontakta er lokala Team Workwear-butik idag för en kostnadsfri uppsättning av er kundunika webbshop!

kundunik_shop_mockup_bred.png

Vill du veta mer?

Kundcase - Airteam Service i Stockholm AB

DE HALVERADE KOSTNADERNA FÖR ARBETSKLÄDER MED TEAM WORKWEAR

Från filterbyte till stora entreprenader – Airteam Service i Stockholm AB är ventilationsföretaget som arbetar för att skapa hälsosamma och effektiva inomhusmiljöer. Vi träffade deras vd Jan Uggla för att prata om hur Team Workwears kundunika webbshop har skapat en smidig lösning för deras anställda samtidigt som de halverat sina utgifter på arbetskläder.


När Airteam Service började använda Team Workwears kundunika webbshop för sina inköp av arbetskläder var det för att få till en bättre kostnadskontroll och säkerställa en enhetlig profil på arbetskläderna för sina anställda.

Tidigare hade företaget använt sig av ett traditionellt avtal där medarbetarna själva valde kläder i butik. Något som ledde till både en ojämn kostnadsfördelning och ett oenhetligt utseende. Med den kundunika webbshoppen på plats har företaget istället en modern lösning som gör inköpen enkla samtidigt som man fått en bättre kostnadskontroll med möjligheten att begränsa spontaninköpen.

När Airteam Service skulle implementera tjänsten fick de hjälp av Industrihandel – Team Workwears medlemsbutik i Örebro – med att välja sortiment och prova ut storlekar för alla anställda. Inom kort var shoppen på plats och sedan dess har hanteringen av arbetskläder blivit både smidigare och mer strukturerad. En av de mest uppskattade funktionerna är möjligheten att sätta en individuell budget för varje anställd.– Det är otroligt enkelt att hålla koll på inköpen nu och vi har halverat våra kostnader för arbetskläder sedan vi började använda webbshoppen, säger Jan Uggla.

För medarbetarna är den stora fördelen hur enkelt det är. När nya kläder behövs loggar de bara in, gör sin beställning och vet att leveransen kommer snabbt och smidigt från Industrihandel. Webbshoppen ger dessutom en tydlig översikt över tillgängliga produkteroch gör det möjligt för anställda att handla när det passar dem bäst.– Det är en lösning som vi verkligen är nöjda med. Jag rekommenderar den varmt till andra företag som vill förbättra sin kostnadskontroll och samtidigt förenkla vardagen för både chefer och medarbetare. För oss har det verkligen gjort skillnad – inte bara för ekonomin utan också för hur vi upplever hela processen kring hantering och inköp av arbetskläder,säger Jan Uggla

Här kan ni läsa om fördelarna med de kundunika webbshopparna och om funktioner som finns!


FÖRDELAR

1 EGET SORTIMENT - Ert unika, utvalda sortiment som passar företaget.

2 ENKELT - Vi designar er shop och ser till så att du och dina kollegor har all information ni behöver för att handla smidigt.

3 PERSONLIGT - Unika inlogg med personligt saldo för alla era medarbetare.

4 KOSTNADSKONTROLL - Få koll på saldo, beställningar och övrig information.

5 OBEROENDE - Beställ dygnet runt, var du än är via vår app eller webbplats.

6 LEVERANS - Du väljer själv om du vill ha leverans till dörren eller om du vill hämta i butik.

FUNKTIONER


PERSONLIGA SALDON 

Ni har möjlighet att sätta ett saldo för varje medarbetare. På så sätt får ni kontroll över kostnaden för respektive medarbetare som också själva ser sitt saldo att handla för i shoppen. Det går också att lägga in ett datum för när saldot ska uppdateras.

CHEFSFUNKTIONER

Som chef ges fler befogenheter. Du kan till exempel se och administrera alla medarbetares beställningar, saldon och rättighetsgrupper. Har du chefsbefogenheter i systemet kan du också logga in som någon av dina medarbetare för att göra en beställning till en specifik person.

ATTESTFUNKTION

Attestfunktionen går att aktivera om beställningar ska attesteras av någon i ert företag innan ordern går igenom och skickas till oss i butik. Här väljer ni själv vem som ska attestera ordern – det kan exempelvis vara en med användarrollen "Chef" eller en annan utvald användare.

RÄTTIGHETSGRUPPER
Har ni flera olika arbetsområden inom ert företag som ska ha tillgång till olika sortiment lägger vi upp grupper i er shop. Då får varje grupp ett unikt sortiment som är tillgängligt för just dem.

LEVERANS

Ni kan själva välja leveranssätt för varje order som läggs, exempelvis om ni vill hämta i butik eller få produkten levererad till er.


Vi har även en app där ni enkelt och smidigt kan handla i er kundunika webbshop – sök i appstore eller google play på Team Workwear.

Kundcase - Skeppsviken

SKEPPSVIKEN BESTÄLLER ARBETSKLÄDER VIA SIN EGEN WEBBSHOP

Skeppsvikens historia inleddes 1992 i Skövde då byggfirman Calles Bygg grundades. Tio år senare hade koncernen etablerat sig i Göteborgsregionen. Idag har Skeppsviken över 100 medarbetare och koncernen omsätter närmare 600 miljoner kronor.

Sedan ett tag tillbaka kan Skeppsvikens medarbetare beställa sina arbetskläder genom en egen webbshop – en digital tjänst som Team Workwear's medlemsbutiker erbjuder sina kundföretag. Vi pratade med Gustaf Dahllöf på Skeppsviken om deras upplevelse och erfarenhet av tjänsten.

VAD ÄR DIN ROLL OCH HUR LÄNGE HAR DU JOBBAT PÅ SKEPPSVIKEN?

− Jag jobbar som platschef inom vår nyproduktion och har jobbat på Skeppsviken i snart fyra år. Jag har jobbat här sedan jag gick ut högskolan där jag läste till byggingenjör.

NI HAR SATT UPP ER EGEN KUNDUNIKA SHOP FÖR ERA MEDARBETARE VIA TEAM WORKWEAR – VAD FICK ER ATT VÄLJA DEN LÖSNINGEN?

− Vi ville ha en helhetslösning. Vi är en stor koncern med många medarbetare och vi vill kunna säkerställa att alla har liknande kläder. Genom den här shoppen kan vi enkelt få upp det sortiment som vi vill ha och på så sätt se till att vi inom Skeppsviken alltid ser snarlika ut. Jag kan lägga in vilka kläder som våra yrkesarbetare ska ha. Slitstarka kläder, flamskyddande och robusta kläder. Medans våra tjänstemän får ett konto där vi lägger upp skjortor och annat.

Vid sidan av rollen som platschef så ansvarar Gustaf även för Skeppsvikens arbetskläder i Göteborg och med det kommer uppgiften att varje år ta fram nya kollektioner, uppdatera utbudet med mera.

− Att ändra i vårt sortiment blir nu enklare då vi kan uppdatera vår webbshop och sedan är allt klart för mina kollegor att beställa själva. Tidigare gick mina kollegors beställningar via mig men så är det inte nu. Och det är en stor fördel med att jag slipper vara personen som man hör av sig till för att beställa kläder, med webbshopen slipper vi det steget.

HUR GICK DET ATT FÅ UPP OCH KOMMA IGÅNG MED SHOPEN?

− Det gick väldigt smidigt och shoppen blev över­skådlig. Det blir nästan som att shoppa på Boozt eller Zalando. Det är lätt att beställa och det går typ inte att missförstå något. Det funkar också bra att kunna logga in via appen.

VAD TYCKER DINA KOLLEGOR?

− De ser smidigheten med webbshopen. Tidigare kanske vissa drog sig för att beställa nya kläder eftersom de behövde gå via mig. Jag har bara mött positiva reaktioner så här långt och med tanke på att vi inte har haft något sådant här system tidigare så hade jag ändå trott att det skulle bli ett visst motstånd.

SKULLE DU REKOMMENDERA ANDRA FÖRETAG ATT TESTA TJÄNSTEN OCH I SÅ FALL VARFÖR?

− Ja, det skulle jag göra och har gjort. Jag rekom­menderade en gammal kollega som jobbar på ett annat byggföretag och som nu är igång med den här tjänsten. Han tycker också att den funkar väldigt bra och gillar det att man själv kan välja vilket sortiment som ska finnas i sin webbshop.